Darmowa dostawa
Darmowa dostawa (Kurier DPD) już od 150,00 zł.
Dieta bezglutenowa dla aktywnych
Dieta bezglutenowa dla aktywnych

Pogoda za oknem aż krzyczy, aby wyjść i spędzić czas na świeżym powietrzu. Wielu z nas robi to aktywnie – biegając, jeżdżąc na rowerze, grając w siatkówkę czy koszykówkę. Niektórzy z pewnością korzystają także z tzw. siłowni pod chmurką oraz już otwartych tradycyjnych siłowni. Przy wzmożonym wysiłku warto zadbać o odpowiednią dietę, aby dostarczyć organizmowi potrzebną energię i węglowodany. Dla osób aktywnych fizycznie, lecz uczulonych lub nietolerujących glutenu skomponowanie ciekawych i różnorodnych, ale też zbilansowanych posiłków może być niemałym wyzwaniem. Przedstawiamy kilka bezglutenowych inspiracji kulinarnych, idealnych na przed- lub potreningowy posiłek z wykorzystaniem produktów Ocelio!

W diecie aktywnych fizycznie jak i sportowców często kluczową rolę w jedzeniu pełnią węglowodany. Dostarczają energii oraz regenerują organizm chroniąc mięśnie przed uszkodzeniami i kontuzjami. Najprostszym źródłem węglowodanów są produkty pszenne, te jednak w diecie bezglutenowca są niedozwolone. Jednak również bez pszenicy w składzie można skomponować pyszne śniadania przedtreningowe lub posiłki uzupełniające straconą podczas aktywności energię i białko, korzystając z bezglutenowych, bezpiecznych w składzie produktów.

Energetyzujące śniadanie

Ilu z nas słyszało powiedzenie „Śniadanie to najważniejszy posiłek dnia”? Przekazywane z pokolenia na pokolenie, miało zachęcić małych niejadków do zjedzenia kanapek lub płatków z mlekiem przed szkołą. Poranny posiłek jest naprawdę istotny, szczególnie w diecie ćwiczących regularnie. Aby dostarczyć organizmowi sił polecamy bezglutenowe musli z jabłkiem i cynamonem od Ocelio. Wystarczy zalać mlekiem, wybranym napojem roślinnym Ocelio lub dodać jogurt i wkroić do niego pełnego węglowodanów banana oraz dorzucić garść orzechów laskowych. Dla fanów koktajli na śniadanie idealnie sprawdzi się szejk proteinowy z ulubionym napojem roślinnym Ocelio. Z dodatkiem garści płatków owsianych, wybranych owoców i opcjonalnie odżywki białkowej dostarczy potrzebnej energii na cały dzień. Pamiętajmy, aby śniadanie zjeść minimum godzinę przed aktywnością.

Wartościowe batony proteinowe

Jeśli chcemy szybko uzupełnić stracone podczas wysiłku białka, sięgnijmy po baton proteinowy Ocelio. Dostarcza on wysokiej jakości białko, pomocne w regeneracji mięśni po treningu. Stanowią idealne uzupełnienie diety osób aktywnych fizycznie. W ofercie Ocelio znajdują się bezglutenowe batony proteinowych w dwóch wariantach smakowych: kokosowym oraz waniliowym. Taka przekąska najlepiej sprawdzi się w przypadku osób zabieganych, które po zakończonej aktywności nie mają czasu na zbilansowany posiłek.

Bezglutenowy posiłek po treningu

Na pełne danie po ćwiczeniach, zamiast klasycznego ryżu z kurczakiem, proponujemy coś na słodko: pyszne amerykańskie pankejki z łatwo przyswajanymi węglowodanami. Potrzebujemy do tego mieszanki mąki dowypieku  ciast od Ocelio, jajka, ulubionego napoju roślinnego lub mleka, szczypty soli, masła i proszku do pieczenia. Podajemy z borówkami, truskawkami  lub syropem klonowym. Zamiast pankejków możemy przygotować wytrawne omlety z tej samej mieszanki mąk i z jaj. Faszerowane warzywami będą smakowały obłędnie!

Posiłek, mający dostarczyć dużej ilości węglowodanów i białka jest ważnym elementem w diecie każdego, kto regularnie uprawia sport i jest aktywny. Jest to szczególne wyzwanie dla osób niemogących jeść glutenu – dieta wysoko węglowodanowa i białkowa musi być bezpieczna i niezanieczyszczona tym alergenem. W Ocelio dbamy o jakość i bezpieczeństwo każdego z produktów, zachowując rygorystyczne normy przy ich produkcji. Mamy nadzieję, że nasze pomysły na przed- i potreningowe jedzenie zainspirują do eksperymentowania w kuchni.

 

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium